Naršyklė nepalaiko JavaScript!

Paslaugos

Baigę 10 klasių mokiniai gali toliau mokytis šiose mokymosi įstaigose:

 

Mokymo įstaigos pavadinimasSuteikiama profesinė kvalifikacijaMokymo trukmėSvetainės adresas
Alytaus dailiųjų amatų mokykla Dailiųjų dirbinių pynėjo 3 m. http://www.amatai.lt/
  Dailiųjų tekstilės dirbinių gamintojo, dailiųjų keramikos dirbinių gamintojo 3 m.  
Elektrėnų profesinio rengimo centras Želdinių tvarkytojo 3 m. http://www.epmc.lt/
Druskininkų amatų mokykla virėjo 2 m. http://www.dam.lt/
Kaišiadorių technologijų ir verslo mokykla Technikos, šaltkalvio remontininko, mūrininko 2 m. http://www.zum.kaisiadorys.lm.lt/
  virėjo, staliaus 3 m.  
Kauno socialinių paslaugų ir statybos verslo darbuotojų profesinio rengimo centras, Reabilitacinis prefesinio rengimo skyrius Apdailininko (statybininko), staliaus, virėjo, lengvų drabužių siuvėjo, avalynės taisymo, dailiųjų dirbinių pynėjo 3 m. http://www.ksm.lt/
Šiaulių PRC Technologijų skyrius Odos dirbinių gamintojo, siuvinių gamintojo 3 m. http://ts.sprc.lt/
Šiaulių PRC Statybos ir mechanikos skyrius Sienų ir krosnių mūrijimo, bei tinkavimo darbininko 2 m. http://stms.sprc.lt/
Šiaulių PRC Elektronikos ir administravimo skyrius Metalo apdirbimo staklininko 2 m. http://www.eas.sprc.lt/
Šilutės žemės ūkio mokykla (Žemaičių Naumiesčio skyrius) Apdailininko (statybininko), virėjo 3 m. http://www.szum.lt/
Lietuvos reabilitacinis profesinio rengimo centras Virėjo, automobilių mechaniko, staliaus, apdailininko (statybininko), šaltkalvio, lengvų drabužių siuvėjo, viešbučio darbuotojo, kaimo verslų darbininko 3 m. http://www.lrprc.projektas.lt/
Varėnos technologijos ir verslo mokykla Technikos šaltkalvio remontininko, apdailininko (statybininko), virėjo, automobilių mechaniko, miško darbininko 3 m. http://www.tvm.varena.lm.lt/
Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras Floristo padėjėjo, siuvinių gamintojo 3 m. http://www.pvdprc.lt/
Kauno taikomosios dailės mokykla Baldžiaus, dailiųjų tekstilės dirbinių gamintojas. 3 m. www.ktdm.lt http://www.tdm.kaunas.lm.lt/
Mažeikių politechnikos mokykla Apdailininko 3 m. http://www.mazeikiupm.lt/

 

    Muzikiniai relaksaciniai užsiėmimai yra viena iš muzikos terapijos dalių. Muzika sužadina ugdytinių fizines ir protines galias, keičia jų dvasinį pasaulį. Ji suteikia galimybę atsipalaiduoti, pabūti su savimi. Gebėjimas klausytis muzikos turi įtakos ugdytiniams bendrauti tarpusavyje, lavina jų klausą, atmintį. Atsipalaidavimo „kelionės“ lavina vaizduotę, tobulina jų šnekamąją kalbą.

    Jauki kabineto aplinka: akvariumas, šaltinėlio čiurlenimas, besisukančios ir spalvas keičiančios lempos skatina sukaupti dėmesį, nusiteikti muzikos klausymui, pasinerti į svajonių pasaulį.

    Užsiėmimuose skamba klasikinė muzika, delfinų muzika, gyvosios gamtos garsai, E. Venckaus-Armoškos „Ramybė ir viltis“, „Okeanas“, „Gyvenimo šaltinis“, mėgstamos vaikiškos dainelės.

    Kabinete lankėsi ir užsiėmimuose dalyvavo Telšių ir Šiaulių apskričių specialiųjų mokyklų pedagogai ir ugdytiniai, Mažeikių globos namų auklėtiniai.

Relaksacijos užsiėmimai Mažeikių „Jievaro“ pagrindinėje mokykloje

 

 

Mokykloje logopedines pratybas veda Audronė Neniškytė (pedagoginė kvalifikacijalogopedas metodininkas), Daiva Bigailienė (pedagoginė kvalifikacija vyr. spec. pedagogas), Edita Buračienė (pedagoginė kvalifikacija vyr. spec. pedagogas), Rasa Kalinauskienė (pedagoginė kvalifikacija vyr. spec. pedagogas), Alva Kačerauskaitė (pedagoginė kvalifikacija vyr. spec. pedagogas) ir Edita Siniauskienė (pedagoginė kvalifikacija vyr. spec. pedagogas).       

Kontaktams el. paštas  Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. 

KOMPETENCIJA

Logopedo profesinę kompetenciją sudaro žinios, gebėjimai ir įgūdžiai, įgyti baigus universiteto Specialiosios pedagogikos fakultetą. Įgytą profesinę kvalifikaciją tobulina kursuose, seminaruose, mokslinėse-praktinėse konferencijose.

LOGOPEDAS TURI ŽINOTI

  • Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius logopedo statusą, veiklos sritis ir logopedijos paslaugas;
  • etikos  reikalavimus;
  • darbo dokumentų tvarkymo pagrindus;
  • asmens kalbos, fizinės ir psichinės raidos etapus bei ypatybes;
  • kalbėjimo, kalbos, balso  sutrikimų klasifikaciją, vertinimo bei korekcijos būdus.

LOGOPEDO DARBO KRYPTYS

  • konsultuoti vaikus ir tėvus kalbėjimo, kalbos, balso, rijimo ar komunikacijos sutrikimo atvejais;
  • atlikti kalbėjimo, kalbos, balso, rijimo ar komunikacijos tyrimą ir vertinimą pagal tyrimo metodikas, rezultatus bei išvadas žymėti dokumentuose;
  • identifikuoti kalbėjimo, kalbos ar komunikacijos sutrikimą;
  • sudaryti individualią kalbėjimo, kalbos, balso, rijimo ir komunikacijos sutrikimų šalinimo programą;
  • parinkti efektyviausius įveikos būdus,  ir   darbo metodus pagal individualias mokinio galimybes;
  • mokyti taisyklingo kalbinio kvėpavimo;
  • lavinti kalbėjimo procese dalyvaujančių organų judesius;
  • lavinti balso stiprumą, aiškumą, melodiškumą;
  • lavinti girdimąjį suvokimą;
  • mokyti tarti gimtosios kalbos garsus pagal specialias metodikas ir įtvirtinti tarimą skiemenyse, žodžiuose bei rišlioje kalboje;
  • sudaryti žodžių garsų analizės ir sintezės įgūdžius;
  • turtinti pasyvų ir aktyvų žodyną;
  • ugdyti kalbos gramatinį taisyklingumą bei rišliąją kalbą;
  • skatinti ir aktyvinti kalbos supratimą bei gebėjimą kalbėti;
  • skatinti sklandaus kalbėjimo įgūdžius pagal specialias metodikas, numatant viendimensinius ar daugiadimensinius metodus, kurie parenkami atsižvelgiant į mikčiojimo rūšį ir pobūdį, mikčiojančiojo asmenybės ypatumus bei socialinę aplinką;
  • šalinti skaitymo ir rašymo sutrikimus (derinti su lietuvių kalbos vadovėlių mokomąja medžiaga);
  • siekti normalaus kalbėjimo tempo ( kalbėjimo tempo sutrikimų atvejais) per visas pratybas, apimančias kvėpavimo, balso, artikuliacijos, raumenų lavinimo bei relaksacijos pratimus, logopedinę ritmiką, skaičiavimą, dainavimą, inscenizavimą bei kitą žaidybinę veiklą;
  • mokyti alternatyvios (neverbalinės) komunikacijos;
  • lavinti sensorinius pojūčius, atliekant bendrą lytėjimo, emocijų, regos, klausos, kalbos bei motorinių funkcijų skatinimą, sudarant prielaidas kalbos vystymuisi;
  • skatinti socialinę adaptaciją, bendravimą bei savarankiškumo įgūdžius;
  • lavinti regimąją atmintį specifinių rašomosios kalbos ir kitų sutrikimų atvejais;
  • ugdyti kalbėjimo prozodiją - intonaciją, tempą bei ritmą;
  • taikyti įvairius būdus minkštam, kietam ir mišriam balso pradui sudaryti, balso aparatui atpalaiduoti ir koordinuoti, fonaciniam kvėpavimui mokyti, rezonatorių veiklai normalizuoti, taisyklingai fonacijai formuoti bei įtvirtinti (balso sutrikimų atvejais);
  • atpalaiduoti kalbos funkciją nuo slopinimo, taikant kalbos sužadinimo ir aktyvinimo metodus;
  • ugdyti visus kalbos lygmenis ir pažinimo procesus;
  • dalyvauti bendrose specialistų komandos konsultacijose, kur aptariami vaikai, turintys kalbėjimo, kalbos, balso, rijimo ir komunikacijos sutrikimų;
  • teikti konsultacijas bei rengti rekomendacijas vaikų  artimiesiems darbui namuose;
  • Šalinti arba sumažinti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus:
  •          kalbėjimo sutrikimusįvairius fonetinius sutrikimus:
                      -    fonetinę artikuliacinę dislaliją; organinį hipernosinumą; dizartiją; anartriją;
  •         kalbėjimo tempo sutrikimus:
                     -    greitakalbystę (tachilaliją, batarizmą, polterną, balbatavimą);
                     -    lėtakalbystę (bradilaliją).
  •         balso sutrikimus:
                    -    afoniją (visišką balso nebuvimą);
                    -    fonasteniją (balso silpnumą);
                    -    disfoniją (dalinį balso sutrikimą);
                    -     rezonavimo sutrikimus;
  •         kalbos sutrikimus:
                  -     kalbos neišsivystymą ( kalbos išraiškos sutrikimą, kalbos suvokimo sutrikimą, dizartriją, organinį hipernosinumą, specifinę kalbos raidą dėl intelekto, klausios ir regos sutrikimų) – visos kalbos sistemos neišlavėjimą, apimantį fonetiką, leksiką ir gramatinę kalbos sandarą. Kalbos neišsivystymo lygiai: nežymus, vidutinis, žymus;
  • fonologinius sutrikimus: foneminę akustinę dislaliją; foneminę artikuliacinę dislaliją; organinį hipernosinumą; dizartriją;
  • sutrikdytą kalbos raidą: mneminę, semantinę, motorinę, sensorinę, sensomotorinę afaziją, įgytą afaziją su epilepsija (Landau – Kleffner-io sindromas),disfaziją;
  • sulėtėjusią kalbos raidą;
  • rašymo sutrikimus: agrafiją, disgrafiją;
  • skaitymo sutrikimus: aleksiją, disleksiją;
  • mikčiojimą;
  • rijimo sutrikimus;
  • neverbalinės komunikacijos sutrikimus;
  • kitus kalbėjimo, kalbos sutrikimus.

MOKYKLOJE DIRBA JUDESIO IR PADĖTIES KOREKCIJOS MOKYTOJOS:

Danutė Vitkauskaitė  (pedagoginė kvalifikacija - vyr. spec. pedagogė)

Vilma Kulevičienė  (vyr. spec. pedagogė)

 

 

 

Pradinis ir pagrindinis individualizuotas ugdymas dviejų tipų klasėse (specialiosiose ir lavinimo). Mokiniai mokomi pagal individualizuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas.

Socialinių įgūdžių ugdymo klasės. Dešimtų klasių mokiniai, baigę individualizuotą pagrindinio ugdymo programą, gali lankyti socialinių įgūdžių ugdymo klases iki jiems sukaks 21 metai.

Amato įgūdžių mokymas. Visi mokiniai mokomi   stalystės,  tinkavimo, dažymo,  namų aplinkos tvarkymo ir remonto, siuvimo, mezgimo, valgių gaminimo ir kitų namų ūkio darbų. Mokiniai, baigę pagrindinio ugdymo individualizuotą programą, gali tęsti mokslą profesinio rengimo ir mokymo centruose.

Judesio ir padėties korekcija. Mokykloje dirba 2 judesio ir padėties korekcijos specialistai, yra 2 gydomosios kūno kultūros kabinetai, aprūpinti mokymo priemonėmis. 

Logopedo pagalba. Mokykloje yra turtingas mokymo priemonėmis kabinetas, dirba logopedės, turinčios didelę darbo patirtį su specialiųjų poreikių mokiniais.

Psichologo pagalba. Mokiniams yra teikiama psichologinė pagalba, konsultuojami tėvai ir pedagogai.

Socialinė pagalba. Teikiama socialinė pagalba vaikui ir šeimai.

Popamokinis užimtumas pailgintos dienos grupėse. Mokiniai iš karto po pamokų namo neskuba. Iki 18 val. su atskiromis grupėmis dirba  auklėtojai. Vyksta „Žinių valandos“, kurių metu įtvirtinamos žinios, vedamos ugdymo valandėlės, vyksta įvairūs užklasiniai renginiai, įdomiai organizuojamas mokinių laisvalaikis.

Neformalusis ugdymas. Mokykloje veikia meninio ugdymo būreliai.  Čia mokiniai dainuoja, šoka, vaidina patys ir su lėlėmis. Vyksta spektaklių šventės, į kurias susirenka mūsų draugai iš Plungės, Telšių, Dabikinės, Ventos.

Pavėžėjimas į mokyklą. Lavinamųjų klasių mokiniai ir mokiniai, turintys judėjimo negalę Mažeikių mieste yra kiekvieną rytą atvežami ir vakare parvežami namo mokyklos autobusu.Viekšnių, Sedos, Skuodo, Ylakių apylinkių mokiniai į mokyklą atvežami pirmadienį ir parvežami į namus penktadienį. Mokinių pavėžėjimo į mokyklą organizavimo tvarkos aprašas

Nemokamas maitinimas.  Mokiniai, gyvenantys mokyklos bendrabutyje, nemokamai maitinami 4 kartus( pusryčiai, priešpiečiai, pietūs, vakarienė)  Mažeikių „Jievaro“ pagrindinės mokyklos mokinių maitinimo organizavimo tvarka

Nakvynė toliau nuo mokyklos gyvenantiems mokiniams. Mokiniai gyvena kambariuose po 2–3 asmenis. Su jais dirba auklėtojai, naktį juos prižiūri naktinės auklės. Bendrabučio vidaus tvarkos taisykles